onsdag 3 november 2010

onsdag idag ja


Ni måste tycka att denna bloggen är trist för ni får ju aldrig några inlägg=). Ska inte skriva att jag ska börja skriva massa nu för det blir aldrig av utan istället säger jag att det kommer komma inlägg när jag har tid. Är underbart att vara hemma med mina två godingar men den senaste veckan har varit otroligt påfrestande. Leah har varit allmänt missnöjd om hon inte får som hon vill och skriker utan anledning. Noel är nöjd sålänge han får äta..*skämtåsido*. Det jag menar är att han vill äta en gång i timmen typ och sover typ 15-20 min 3 ggr om dagen. Mat får han ju i sig för han går ju upp och väger redan 7400g men ska prata med barnmorskan om han fortsätter att äta en gång i timmen för man hinner inget och det känns som att Leah blir åsidosatt och det vill jag verkligen inte. Vill ju ge de båda all min uppmärksamhet men hur ska man räcka till? Simon har jobbat massa den senaste tiden och har han inte jobbat så har det varit renovering här hemma. Måste säga att renovering står mig upp i halsen nu! Visst jag vill ha det fint och det är kul i viss grad. Men nu har vi renoverat kök, badrum,vardagsrum,alla sovrummen, hallarna och biorummet. så det har varit en del att stå i. I och med att man är så (dum) och gör allt själva. Finns ju en del kvar som badrummet i källarn, bastun, tvättstugan och sedan utsidan av huset. Men det får helt enkelt vänta för när de sista listerna och dörren är uppsatt till noels rum då ska vi njuta av att vara en familj lägga lite pengar på roliga familjeutflykter istället för skruvar och brädor=).

Nu har vi skapat ett fint hus för barnen att växa upp i. Där de ska få underbara barndomsminnen och vi ska ha härliga stunder hela familjen=). Nog om detta nu är det dags att sova för barnen somnade tidigt idag 18.30 så blir nog en tidig morgon..=)

Puss å kram på er


Inga kommentarer: